Pewnie nie jeden raz biorąc do ręki ulotkę od razu wyrzucałeś ją do kosza, nawet nie do końca czytając. I wcale nie oznacza to, że zawarta na niej treść nie wzbudziła by Twojego zainteresowania. Dzieje się tak, kiedy sam projekt jest zbyt monotonny, pozbawiony kontrastów czy estetycznych proporcji, a do tego sama jej jakość jest mierna.
Jednak, kiedy ulotka jest zaprojektowana tak, żeby zwrócić Twoją uwagę, a jej estetyka idzie w parze z harmonią, zamiast wyrzucać ją do kosza od razu czytasz lub odkładasz do przeczytania „na później”. Co w takim razie może pójść źle?
Nie stosuj przypadkowych zdjęć w słabej jakości
To pierwsze, co możesz zrobić źle. Jeśli naprawdę chcesz przyciągnąć uwagę klienta do swoich produktów czy usług, niezależnie od tego, czy prowadzisz restaurację, czy sprzedajesz rękodzieło, to na zdjęcia zwracaj największą uwagę. Bezwzględnie muszą one być wysokiej rozdzielczości, żeby w ogóle nadawały się do druku. Oczekiwana rozdzielczość to 300 dpi, taką na pewno znajdziesz w profesjonalnej fotografii. Zdjęcia z telefonu rzadko kiedy będą wystarczającej jakości, chociaż nie jest to niemożliwe.
Rozdzielczość zdjęć to jednak nie wszystko. Jeśli w tej samej publikacji ma się znaleźć więcej niż jedno zdjęcie, muszą one do siebie pasować – kolorystycznie, kadrem, kontrastem, ale przede wszystkim muszą też bardzo dobrze komponować się z kolorystyką Twojej marki – dobrze jest więc ujednolicić zdjęcia ze sobą, zanim zostają wstawione do projektu i wydrukowane.
Nie projektuj do druku w programach rastrowych.
Najbardziej znanym i popularnym programem graficznym jest Adobe Photoshop. To nie jest program, w którym przygotowuje się publikacje do druku. Dlaczego? Plik z tego programu będzie zawierał wyłącznie grafikę rastrową – czyli taką, która składa się z malusieńkich kwadracików. Najbardziej ucierpi na tym tekst, którego również to dotyczy. W efekcie po wydrukowaniu zamiast idealnie zaokrąglonych łuków liter, otrzymasz postrzępiony, niewyraźny opis Twoich usług czy produktów. Jeżeli do tego wielkość liter będzie zbyt malutka, może być on całkowicie nieczytelny. To najczęstszy błąd, popełniany przez początkujących grafików.
Fonty, czyli cała napisana treść, powinna być zawsze i bezwzględnie w krzywych, ta sama zasada powinna dotyczyć również Twojego logo. Jeśli nie chcesz, żeby Twoja ulotka od razu trafiała do kosza, weź pod uwagę, czy nie lepiej zlecić jej przygotowanie doświadczonym projektantom.
Publikacje pełne danych.
Jeśli planujesz wydrukować katalog, w którym będą rysunki techniczne, to właśnie na nie zwróć szczególną uwagę. Zadbaj o to, żeby wszystkie były ze sobą spójne wizualnie i przygotowane w krzywych, dzięki temu będą bardzo wyraźne i czytelne, a przecież właśnie o to chodzi. Pamiętaj, że spójność w to nie tylko ich kolor, ale również jednolite grubości linii czy obrysów, które nie zawsze da się skorygować przy składaniu projektu do druku. Warto więc zadbać o to na etapie ich tworzenia. Dzięki temu unikniesz bałaganu, a sam katalog będzie się bardzo łatwo przeglądać. Twoi Klienci z pewnością to docenią.
Ucz się z nami promować swoją markę.